Folkekirken
Folkekirken.dk er Den danske Folkekirkes hjemmeside med artikler, nyheder og web-tv om liv og tro, dåb, konfirmation, bryllup og begravelse.

Kirkeministeriet
Kirkeministeriet er den øverste administrative myndighed i folkekirken og fungere som et fælles sekretariat for folkekirken. Fra kontorerne i Staldmestergården tæt på Christiansborg har ministeriets ca. 80 medarbejdere ansvaret for:
Folkekirkens økonomi
Folkekirkens styrelse og andre trossamfund
Folkekirkens personale
Folkekirkens it herunder personregistrering.

Fyens Stift
Tine Lindhardt er biskop i Fyens Stift og dermed den øverste myndighed i kirkelige sager. På siden findes ud over praktiske oplysninger også aktiviteter og kurser, prædikener mm. Biskoppen er bl.a. ansvarlig for fordelingen af præstestillinger i stiftet, og fører tilsyn med præsterne. Biskoppen har også ansvaret for administration af løn og godtgørelser til præsterne og for visse forhold vedrørende tjenesteboliger for præster.

Assens Provsti
Kerte hører til Assens provsti. På provst.dk er de mange sogne i Assens provsti opstillet med link til hver enkelt sogn.

Sogn.dk
Portalen indeholder oplysninger om alle sogne i folkekirken. Siderne om de enkelte sogne indeholder som et minimum administrative oplysninger, som f.eks. navne, adresser, telefonnumre, e-postadresser og statistik. Kerte sogn har også indtastet oplysninger om gudstjenester, møder mm.

Bibelselskabet
På Bibelselskabets hjemmeside ligger bl.a. Bibelen Online med søgefunktion, informationer om Bibelen og dens historie, Søndagens Tekst samt redskaber til brug af Bibelen i hverdagen.

Den Danske Salmebog
På Den Danske Salmebog Online kan du høre melodierne og finde teksterne til salmerne i Den Danske Salmebog, og du kan finde forslag til salmer til forskellige lejligheder.

Kontakt os

• Kerte Kirke